Sony MEX-BT3900U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MEX-BT3900U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Joop120 16-05-2014
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Bluetooth werkt met de HTC perfect. Ik heb nu een LG L90 en daarbij werkt BlueTooth niet. navraag bij Sony levert niets op. Ze verwijzen gewoon door naar LG met de opmerking het is een ander merk en daar kunnen ze niets aan doen. Verdere hulp hoef je van Sony ook niet te verwachten. Zelfs geen update. Dit vind ik heel erg jammer en had ik niet van Sony verwacht. Dus kan ik niet meer handfree bellen. Ik ben teleurgesteld en koop zeker geen Sony apparaten meer.

edrep 17-03-2014
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

2 jaar geleden deze radio gekocht. Het functioneerde best redelijk. Na 2 jaar en 2 maanden is hij defect gegaan. Bij mediamarkt gebracht voor reparatie, kon niet meer hij zou total los zijn. Verder moeten we het maar uitzoeken want de economische duur van de radio is maar 2 jaar. Sony gebeld want een economische duur van 2 jaar voor een "goed"merk is wel erg weinig. Sony kan ook niets voor ons doen want ja de economische duur is toch echt 2 jaar. Wat verlaagd Sony zich hiermee zeg, geen enkele coulante naar ons toe en er word dus gewoon gezegd, zoek het maar uit. Wij vinden dat Sony zich hier heel erg mee verlaagd en zich niet meer uitgeeft voor een goed merk. Wij zouden niet meer kiezen voor een Sony product als er zo met hun klanten word omgegaan.

Loco 24-02-2013
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Ter vervanging deze mooie radio van Sony ingbouwd, wat een fluitje van een cent was. De slee plaatsen, ISO-stekkers aansluiten en de radio met de afwerkrand plaatsen. Het instellen is, met de handleiding erbij, eigenlijk niet echt moeilijk, maar tijdens het rijden zie ik mezelf dat niet zo snel doen. De radio heeft geen touchscreen o.i.d., maar daar heb ik de radio ook niet op gekozen. Wat mij erg bevalt is dat deze radio bijna een alleskunner is. Een tuner, cd-speler, UBS aansluiting, Ipod aansluiting en ingebouwde Bluetooth (zonder adapter zoals bij JVC) waarmee zowel hands-free gebeld kan worden, maar ook muziek gestreamd kan worden via Bluetooth. Het koppelen is erg makkelijk en ook als je de radio aanzet heb je binnen een tel verbinding met je telefoon. In het scherm zie je meteen wat de mogelijkheden zijn en voor zowel mijn telefoon als die van mijn vrouw (HTC Sensation en HTC One X) is het heel simpel om via Bluetooth audio te streamen. Het geluid is erg goed te noemen (is uiteraard wel afhankelijk van de speakers) en met de juiste equalizer instellingen lijkt het haast alsof je geen subwoofer meer nodig hebt.

Jos R. 20-01-2013
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

mooi uitziende radio die ik een paar maanden in mijn auto heb gehad, eerst viel hij spontaan een aantal keer uit en toen hij helemaal niet meer aan te krijgen was heb ik hem terug gebracht voor reparatie.

verder is het een radio met veel opties: Bluetooth is makkelijk verbinden, kwaliteit van audio streaming is wel minder dan radio enz.

ingebouwde microfoon was ook niet te verstaan bij een beetje lawaai of slechte weg, externe mic niet aangeschaft.

jammer dat de verlichting niet helemaal in is te stellen, alleen de helft van het frontje word gedimd (2 kleuren).

nog een puntje: door de 7 bands equalizer is het vrij omslachtig om bv de bas te veranderen als je van radio naar mp3 gaat (klinkt toch weer anders) want je moet dan 2 of 3 freq.banden veranderen in het menu.

Gert-Jan2008 31-08-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Net gisteren ingebouwd. Deze review gaat nu over mijn eerste ervaring, later schrijf ik meer:

Wat mij het eerste opviel is de degelijkheid van de verpakking. De doos open, netjes een overzichtelijke handleiding, alles goed verpakt.

De stekkers pasten in eerste instantie niet op mijn 14 jaar oude auto, maar gelukkig kon ik de verloopstekkers van mijn oude autoradio ertussen pluggen. Minpuntje dus van Sony. Verloopstekker had er van mij standaard bij gemogen. Dan de antenne aansluiting. Ik moet er standaard een plug indrukken om mijn oude coax aansluiting aan te kunnen sluiten. Wat mij betreft had die plug er gewoon bij de fabriek ingezet kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de firewall plug, waar hij op mijn oude radio standaard aan de radio vastzit, verwacht sony dat je dit in de auto zelf monteert, echter is in mijn auto daarvoor geen ruimte. Die heb ik dus maar achterwege gelaten.

Eenmaal ingebouwd leek de radio het niet te doen, wat bleek je kunt het frontje er op twee manieren op vast klikken. De eerste manier zorgt ervoor dat het contact niet goed gemaakt wordt en de tweede manier (het frontje zoals afgebeeld op de handleiding in de rechterhoek drukken en dan vastklikken werkt wel). Als je het weet is het prima, maar waarom niet gemakkelijker? Het frontje losmaken hetzelfde verhaal. Knopje linksonder goed indrukken, maar dan lijkt het of het frontje blijft haken. Voorzichtig bewegen zorgt ervoor dat hij loskomt. Dit kan te maken hebben dat ik de radio nog maar net heb en misschien moet ik er handigheid in krijgen. Echter vind ik dat het ontwerp van een radio zo moet zijn dat dit eigenlijk niet kan. Je wil immers snel je radio er indrukkken en losmaken. Helemaal omdat je er schuin voorzit.

Net radio geluisterd, prima geluid. Verder kan ik nog niks zeggen over de kwaliteit dit voeg ik later toe.

Joop120 04-08-2012

Verleden week ingebouwd.
Inclusief Sony Microfoon, was een combiaanbieding voro € 114,--
Microfoon werkt perfect.
Goed geluid en makkelijk te bedienen.
Wel even wennen.
Zeer tevreden.

Roel Breed 11-07-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Deze radio nu een paar weken in me bezit. Heb hem gekocht onder andere vanwege de mogelijkheid om hem als carkit te gebruiken.

Alles werkt prima en er komt goed geluid uit. De bediening is even wennen, maar in de gebruiksaanwijzing staat alles duidelijk uitgelegd.

Je kunt ontzettend veel aanpassen kwa geluidsinstellingen. Of je het echt zult gebruiken?? Ik in ieder geval niet. Maar leuk dat het kan.

Maar dan het bellen met de autoradio:
Het verbinden is heel makkelijk, alleen is de kwaliteit van de interne microfoon om te huilen. Als je stilstaat met je auto is het wel te doen, maar zo dra je gaat rijden dan kunnen de mensen aan de andere kant je bijna niet meer verstaan.

Het is dus ook aan te raden om een externe mic te kopen. Die is overal te koop, en de originele van Sony is maar 5 euro. Ik snap ook niet waarom ze die er niet standaard bij hebben gedaan.

Vandaag dus die externe mic geïnstalleerd, en nu ben ik ook te verstaan als ik 120km per uur rij.

Voor de rest prima radio!

rojebe 15-07-2012

wat voor externe microfoon heb je daarvoor gekocht en waar ?

michielbro 13-08-2012

Ik heb hem zelf voor 5,- ook niet kunnen vinden, maar ik weet wel dat hij voor minder dan 30,- te krijgen is. Je moet namelijk ook kijken naar de mic's van andere merken. Ik heb er een van kenwood of pioneer. De aansluiting is precies het zelfde en deze werken ook even goed. Alleen staat er geen sony op en is de prijs gehalveerd.

Joop120 15-07-2012

Beste Sander, Mediamarkt levert hem nu ook compleet met microfoorn.

Econz 27-02-2013

Bij mij zat de externe microfoon gewoon erbij.

Sander1975678 11-07-2012

Hoi Roel, heb vandaag de radio besteld. Wil er ook veel mee bellen. Weet jij waar ikmdie externe microfoon kan bestellen? Welk typenummer?

Joop120 04-08-2012

XA-MC10
Zat er standaard bij.
Totaal setprijs € 114,--
Bij Mediamarkt.

edwin2708 12-08-2012

Beste Roel,

Waar haal jij de originele externe mic van sony voor 5 euro?
De goedkoopste welke ik kan vinden is 30 euro.

lando1970 03-06-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

uitpakken en middels de ISO stekkers makkelijk aangesloten. Wel even googlen aangezien de radio de instellingen verloor als het contact uitgaat. Door het aansluiten van de rode aan de gele draad is het opgelost.
Daarna de puzzel met de instellingen. middels het boekje kom je een heel eind. Koppelen telefoon kinderspel, streaming audio via BT is handig. Veel functies en mogelijkheden. tot nu toe fijne radio.

Rene68 26-04-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Zojuist ingebouwd dus over degelijkheid kan ik niets zeggen natuurlijk. Wel dat ik nu al zwaar onder de indruk ben. Ik rij in een Volvo 245 en heb voor deze radio gekozen om zo ook mijn iPod (via de USB aansluiting) en mijn iPhone te kunnen gebruiken voor het streamen van muziek maar ook bijvoorbeeld gebruik te maken van navigatieapp op de iPhone. Werkt werkelijk als een zonnetje! Fantastisch! 1 keer paren en alles werkt. Geluid nog even ingesteld en het is weer een concertzaal!

Topproduct!

martin_66 18-03-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

leuke radio, doet wat hij moet doen, en de reden dat ik hem gekocht heb is voor de bleu tooth/handsfree. plug and play,alleen door het menu wandelen gebruik ik de afstandbediening,iets gebruikelijke symbolen voor mij.het handsfree gebeuren is voor mij alleen de bereikbaarheid. andere optie een parrot is ook 100€ , dus waarom geen hele radio met b/t. verstaanbaarheid met int. mic. is te doen,houd rekening met ventilator enzo.voor hele dagen bellen zijn er natuurlijk veel betere optie's.maarja dan ben je zakelijk bezig en ga je natuurlijk niet kijken naar een radio van 100€. enkele maanden in bezit en er nog geen moment spijt van gehad.

steef1966 27-01-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Prima radio en mogelijkheden wellicht soms te veel instellingen.

Geluid is goed en kan beter als je de standaard speakers vervangt.
Bluetooth voor de telefoon is natuurlijk geen handsfree set maar voor huis tuin en keuken telefoon prima te doen.

schow 21-01-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Mooie uitziende autoradio met prima functies en geluid. Als je de handleiding even doorneemt dan worden alle functies wel duidelijk. iPhone 4 gepaired, radio pikt hem goed op en werkt prima! Ben alleen niet weg van de microfoon. Is best te doen als je geparkeerd staat, maar rijdend klink je ver weg en daardoor bijna niet te verstaan. Las al eerder dat dit kan worden opgelost met een microfoontje. Ruis wordt wel goed onderdrukt.

schow 27-01-2012

Heb de Sony XA-MC10 (microfoon) er bij aangeschaft voor € 10,00 bij de Mediamarkt en daarmee ben ik wel goed te verstaan.

michielbro 17-01-2012

Hallo,
heb al enkele jaren de BT3700U en nu voor mijn nieuwe auto deze gekocht. Zoals al verwacht, ideaal ding!!! Ik stap in en binnen 10 seconden ben ik verbonden met mijn iphone en kan ik mijn muziek afspelen via audiostream. Ook makkelijk op pauze te zetten en door te spoelen via de radio. Werkt ook zeer overzichtelijk en is ook zeker degelijk. Vormgeving is persoonlijk, maar extra leuk dat de kleur van de verlichting te veranderen is.
1 minpunt is de microfoon van de radio, deze werkt erg slecht. Ik heb daarom ook voor deze weer een externe mic gekocht voor 15,- en hij werkt gelijk veel beter dan vergelijkbare.
Kort samengeval, super ding met alles er op en er aan, maar wel een externe mic kopen!

mingeul 06-01-2012
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

radio werkt uitstekend ik ben er tot nu toe echt blij mee als is makkelijk te begrijpen afstandbediening klein erg handig Bluetooth werkt goed.Top radio
Ook Snelle service dat hou ik van.

Jomoke78 30-12-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Mooie radio met genoeg mogelijkheden. In tegenstelling tot wat in de omschrijving staat kun je wel kiezen tussen 2 kleuren. Rood of blauw. Plug & play met usb werkt ook fantastisch en het bellen via BT valt mij zeker niet tegen. Opslaan van voorkeurnummers is ook erg handig.

Als ik dan een minpuntje moet geven is het misschien het scrollen door de mappen op een usb-stick. Maar ook dat went..

Al en al een hele goede radio!!

alberto53 21-11-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Plus: Prima geluid en vele instelmogelijkheden
en een goed ontvangst van de zenders. TOP prijs / kwaliteit.
Min: verlichting van het knopje links van de volume knop is te vel.

Paulko 14-10-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Fijne autoradio. Eenvoudige bediening, goed geluid, genoeg instellingen om naar je eigen smaak het geluid af te stellen.

Steef1966 09-10-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Prima autoradio en geluid is ook goed, echter vind ik de bluetooth icm met een samsung galaxy wat "haperen" in geluid.
Verders prima toestel en genoeg vermogen.

nelusz 15-06-2012

Nog een speciaal soort speakers die goed op deze radio zijn afgestemd? ik rij in een volkswagen golf IV

Math 23 25-08-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Ik ben erg tevreden over deze Sony autoradio MEXBT3900U) goed geluid en de Bluetooth doet het ook erg echt een aanrader.En de prijs is ook goed

Pindope 24-08-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Een zeer goede radio met veel opties.
De bluetooth is echt gewelding hij neemt je telefoon over en je kan heerlijk bellen onder het rijden.
Ook het usb gedeelte is heerlijk nooit meer cd zooi in de wagen.
Het ingebouwde mic is ideaal en ik ben goed te verstaan heb ik gehoord.dus een externe mic is niet altijd nodig
Plug en play maar alleen opletten met rood en geel voor constante stroom
Ik heb hem nu 3 dagen en ik ben er blij mee
Minpuntje .Haal hem steeds uit je auto anders is hij weg

teake67 27-12-2011

Hoi

Zou je me dat van de constante stroom uit kunnen leggen?
Als ik mn contactsleutel eruit haal moet ik alle zenders opnieuw vastleggen.

marcel0903 12-12-2012

hoe heb jij dat gedaan omdat jou usb wel gelezen wordt
ik krijg het niet voor elkaar.is het te veel wat er op mijn stick staat

Robnl31 23-06-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Ik wilde deze radio vanwege zijn vele mogelijkheden: Bluetooth bellen/audio steamen en de usb/aux aansluiting.
Na installeren van de radio in de auto gelijk mijn Iphone 3G gekoppeld via Bluetooth. Dit ging eenvoudig en snel.
Bluetooth bellen is echt perfect. Zonder een externe microfoon is de kwaliteit goed te noemen. (microfoon zit in de radio zelf). Bladeren in het telefoonboek kan ook via de radio (of een telefoonnummer intoetsen)

Daarna via usb kabel muziek geluisterd via mijn Iphone. Werkt goed maar bladeren door de nummers via de display op de radio is wat lastiger.
Muziek streamen via Bluetooth is niet echt aan te raden vanwege verlies van kwaliteit. Er zit aardig wat ruis in.

Verder zijn er veel mogelijkheden om je oren zo goed mogelijk van dienst te zijn. Er zijn al standaard een aantal voorgeprogrammeerde instellingen voor het geluid maar je kunt het beste zelf het frequentiebereik aanpassen van 7 banden in de equalizecurve.
Ook zit er, zoals Sony het noemt, een Geavanceerde DM+ optie in. Deze optie hersteld de hoge frequenties die verloren zijn gegaan in het compressieproces. Nooit van gehoord maar het werkt wel.
Verder is er veel in stellen voor de luisterpositie. Left/Right, Rear/Front.

joydan99 23-06-2011
Geschreven voor: Sony MEX-BT3900U

Perfecte radio voor een mooie prijs. Bluetooth werkt perfect. Goed geluid met handfree bellen. Steaming muziek spelen vanaf mij Iphone, pefect. USB-stick aansluiting zijn CD niet meer nodig. Ik ben zeer tevreden over het geluidskwaliteit